رنگ های ترند سال 2023 نشان می دهند که دوران سرزندگی و چالاکی فرا رسیده است. بزرگ ترین متخصصان رنگ شناسی می گویند که دیگر دوران رنگ‌های خنثی و سرد به پایان رسیده است و پیش‌بینی می کنند که در سال 2023 رنگ‌های تند در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کنند.

دلیل این تغییر ناگهانی آن است که مردم به دنبال راهی برای بروز هیجانات خود هستند و به سمت رنگ های جسورانه تر رفته اند.

رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی است ؟ حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی است برای پاسخ به آن با من همراه باشید.

لوری پرسمن Laurie Pressman، معاون کمپانی پنتون Pantone، می گوید که نه تنها مردم به سمت رنگ‌های تند رفته اند، بلکه در انتخاب لباس ها و حتی دکوراسیون خانه ی خود از رنگ‌ها به روش‌های هوشمندانه تری استفاده می‌کنند.

بنابر توضیحات پرسمن همه چیز به تمایل در ایجاد خلاقیت بر می گردد. بسیاری با درک این موضوع که رنگ ها بر سلامت روان تأثیر می گذارد، در انتخاب رنگ ها دقت بیشتری می کنند و خلاقیت خود را در انتخاب رنگ لباس و دکوراسیون خانه افزایش داده اند و همچنین به دنبال راهی برای تغییر انرژی خود هستند.

رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی است
رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی است

رنگ سال ۲۰۲۳ چه رنگی است : مردم دیگر از استفاده از رنگ های تند برای لباس ها یا دیوار اتاق ناهار خوری یا روکش مبل ها ترسی ندارند. در عوض، آن‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند رنگ های مختلف را با هم ست کنند تا استایلی خاص و کاملاً منحصر به فرد ایجاد کنند.

آندریا مگنو Andrea Magno، مدیر بازاریابی کمپانی بنجامین مور  Benjamin Moore، می گوید:

شاید هیچ راهی بهتر از استفاده از رنگ های شاد و تند برای افزایش جذابیت استایل وجود نداشته باشد.

همه می دانند که جهش ناگهانی به سمت رنگ های تند کار آسانی نیست، اما وقتی فردی جسارت استفاده از این دسته رنگ ها را پیدا می کند، درواقع به قدرت دگرگونی آن ها پی می برد.

منظور از قدرت دگرگونی رنگ ها این است که آن ها می توانند به راحتی انرژی که به فرد منتقل می شود را تغییر دهند؛ برای مثال استفاده از لباس هایی با رنگ شاد، روحیه ی شخص را بهتر و شادتر می کنند.

در حالی که انتخاب رنگ، به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد، اما پرسمن و مگنو هر دو پیش‌بینی می‌کنند که چند رنگ در سال آینده ترند خواهند شد و افراد حتما از آن ها در استایل و حتی دکوراسیون خانه های خود استفاده می کنند. در ادامه این مقاله از پارامد قصد داریم رنگ های ترند سال 2023 را به شما معرفی کنیم.

سرخابی Viva Magenta انتخاب پنتون قرمز پرشین
سرخابی Viva Magenta انتخاب پنتون قرمز پرشین

رنگ ترند سال 2023 انتخاب پنتون (سرخابی شگفت انگیز)

اولین رنگ از رنگ های ترند سال 2023 1402 سرخابی از خانواده قرمز است که نماد شجاعت و سرزندگی می باشد. این رنگ فضایی پر انرژی را به ارمغان می آورد که مردم در سال آینده بیشتر به دنبال آن خواهند بود. کمپانی پنتون، رنگ ویوا مجنتا Viva Magenta یا قرمز پرشین را ، به دلیل طبیعت شاد و در عین حال قدرتمندش، به‌عنوان رنگ رسمی سال 2023 اعلام کرده است.

کمپانی پنتون رنگ سال را براساس وقایع و اتفاقاتی که سال گذشته در جهان رخ داده است انتخاب می کند. این رنگ برای خلق وقایع و داستانی جدید در جهان و با الهام از خاک سرخ دریای خلیج فارس انتخاب شده است.

قرمز با نت‌های بنفش ملایم یا همان سرخابی بسیاری از پالت‌های رنگی را تکمیل می‌کند. سنگ ها و جواهرات سرخابی طرفداران بسیاری دارند.

پنتون همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به برجسته‌تر شدن نقش واقعیت مجازی در زندگی روزمره ما، رنگ هایی مانند سرخابی Viva Magenta یا قرمز پرشین که از طبیعت برگرفته شده اند، می توانند افراد را با زندگی گذشته و واقعی پیوند دهند.

رژگونه تمشکی  Raspberry Blush انتخاب بنجامین مور
رژگونه تمشکی  Raspberry Blush انتخاب بنجامین مور

رنگ ترند 2023 انتخاب بنجامین مور (قرمز و نارنجی تاثیرگذار)

کمپانی بنجامین مور Benjamin Moore از طیف رنگ های آرامش‌بخش سال‌های گذشته فاصله گرفته و “رژگونه تمشکی  Raspberry Blush” را به عنوان رنگ سال معرفی کند. این تصمیم نشان می دهد که در سال آینده استایل ها بیشتر به سمت رنگ های تند تمایل پیدا می کنند.

پس از چندین سال که رنگ‌های خنثی و نود در مرکز توجه بودند، پیش بینی می کنیم که در سال 2023 تمایل به رنگ‌های تند و جسورانه افزایش یابد. سال جدید زمان مناسبی برای ترند شدن رنگ هایی است که افراد را به ایجاد خلاقیت تشویق می‌کنند. حتی اگر این موضوع به معنای فاصله گرفتن از رنگ‌های خنثی و از مد نیفتادنی باشد.

آندریا مگنو Andrea Magno

رنگ ترند ۱۴۰۲ : رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و آجری به دلیل اینکه توجه بیشتری را به خود جلب می کنند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. پرسمن در ادامه می گوید: ” به ویژه رنگ هایی از خانواده ی قرمز و نارنجی که جسورانه تر هستند، انرژی و روحیه ما را تقویت می کنند.”

سبز طلایی Savannah Green انتخاب مگنو
سبز طلایی Savannah Green انتخاب مگنو

رنگ ترند 2023 انتخاب مگنو (سبز طلایی)

رنگ سبز حتی برای استفاده در دکوراسیون خانه نیز گزینه ی بسیار مناسبی است. همه رنگ سبز را به عنوان یک رنگ آرامش بخش می شناسند و مگنو Magno معتقد است که در سال 2023، طیف های خاصی از رنگ سبز مانند سبز ساوانا Savannah Green در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا می کنند. رنگ سبز ساوانا، ترکیبی از رنگ سبز و طلایی است.

رنگ های ترند سال 2023 : ممکن است استفاده از این رنگ برای برخی عجیب باشد، اما رنگ سبز ساوانا در عین حال که آرامش بخش است، جسورانه نیز می باشد و وقتی از آن در دکوراسیون خانه استفاده می شود، به طور همزمان فضا را مفرح و پیچیده می کند. از نظر وی سبز طلایی رنگی است که استایل را نیز گران نشان می دهد.

رنگ ترند ۱۴۰۲ قهوه ای تیرامیسو Tiramisu انتخاب C2 Paint
قهوه ای تیرامیسو Tiramisu انتخاب C2 Paint

رنگ ترند 2023 انتخاب C2 Paint قهوه ای تیرامیسو Tiramisu

رنگ ترند ۱۴۰۲ : کمپانی های مشهور برای انتخاب رنگ سال همیشه از طبیعت الهام می گیرند. پرسمن در این رابطه می گوید: رنگ های برگرفته از طبیعت، یا بهتر بگویم، رنگ هایی که ما هرروز در اطراف خود مشاهده می کنیم، همیشه برای انتخاب رنگ سال منبعی الهام بخش بوده اند.

به ویژه رنگ هایی از خانواده ی رنگ قهوه ای مثل رنگ انواع مختلف چوب، مواد معدنی و حتی جواهرات، همیشه توجه زیادی را به خود جلب می کنند.

کمپانی C2 Paint رنگ قهوه ای تیرامیسو Tiramisu، قهوه‌ای مسی و ملایم را به‌عنوان رنگ سال معرفی کرده و با این انتخاب، به سمت رنگ‌های طبیعی و تیره رفته است. با استفاده از این رنگ‌ بی نظیر می توان استایلی جذاب و  منحصر به فرد ست کرد و حتی برای استفاده در دکوراسیون خانه، رنگ مو نیز گزینه ی بسیار خوبی است.

رنگ ترند ۲۰۲۳ رنگ Redend Point  انتخاب Sherwin Williams
رنگ Redend Point انتخاب Sherwin Williams

صورتی چرک Redend Point انتخاب Sherwin Williams

رنگ ترند 2023 : زمانی که رنگ‌های روشن بسیار زیادی وجود دارد، استفاده از رنگ‌های خنثی و یا تیره برای برخی کمی خسته‌کننده است. اگرچه رنگ شناسان بر این باورند که رنگ های خنثی همیشه طرفداران زیادی دارند.

رنگ‌های خنثی نسبت به سال های گذشته، حالت گرم‌تری پیدا کرده اند. کمپانی Sherwin-Williams رنگ صورتی چرک Redend Point را رنگ سال اعلام کرده است و پیش بینی می کند که در سال آینده رنگ هایی از خانواده ی صورتی ترند شوند.

قهوه ای تیره Wenge انتخاب بنجامین مور
رنگ های ترند سال 2023
قهوه ای تیره Wenge انتخاب بنجامین مور

جایگزین سیاه رنگ قهوه ای تیره Wenge انتخاب بنجامین مور

رنگ سیاه هیچوقت از مد نمی افتد، اما طیف وسیعی از رنگ های دیگر وجود دارد که می تواند عمق و ظرافت این رنگ را افزایش دهند. کمپانی بنجامین مور رنگ قهوه ای تیره Wenge که در واقع رنگ شکلاتی با نت‌های بنفش و مشکی است را به عنوان رنگ سال معرفی می کند که جایگزینی عالی برای رنگ سیاه است.

همچنین از نظر پرسمن محبوبیت تناژ هایی از رنگ بنفش تیره نیز در حال افزایش است. تمامی این رنگ های تیره مثل قهوه‌ای، بنفش و سبز تمام هیجان و نقطه قوت رنگ سیاه را دربردارند و در عین حال متفاوتند.

ما در فروشگاه اینترنتی پارامُد که سایت خرید لباس و خرید لباس زنانه و خرید لباس مردانه است سعی می کنیم همیشه محصولات بروز و ترند بازار را موجود کنیم. در پایان پیشنهاد می کنیم از محصولات ما نیز دیدن نمایید.