چطور لباس بپوشیم که لاغرتر و کشیده تر به نظر برسیم : گاهی به  دنبالی راهی برای داشتن ظاهر بهتر هستیم و این موضوع را در زندگی خود به یک چالش تبدیل می کنیم. افراد ویژگی های فیزیکی متفاوتی دارند. اما، چیزی که احتمالا نمی دانید این است که لباس ها و تکنیک هایی وجود دارند که شما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهند و اگر به دنبال ایجاد تغییر در استایل خود هستید قطعا تغییر لباس‌هایتان تاثیر فراوانی در این موضوع دارد.

این مطلب در مورد رژیم گرفتن یا لاغری نیست. بلکه با توجه به فرم بدن و استایل شما، بهترین نکات را برای لاغر و بلندتر به نظر رسیدن آموزش می دهد.

همانطور که آرایش زیبایی طبیعی را افزایش می دهد، نکات زیر نیز استایل و فرم بدن شما را بهتر نشان می دهد. اصول کاهش وزن، رژیم های غذایی مدرن یا هر برنامه ورزشی برای لاغر شدن، در این مطلب ذکر نشده اند.

در واقع این‌ مطلب در مورد تکنیک‌هایی است که ظاهری ساده به شما می‌دهند و زیبایی فیزیکی شما را دوبرابر می‌کنند و شما را از اشتباهاتی که پیر و بداستایل نشان تان می دهد باز می دارد.

توجه کنید که با ارائه ی این نکات، سعی در تغییر شکل طبیعی بدن شما نداریم و به یاد داشته باشید که باید خودتان را هرطور که هستید دوست داشته باشید. اما رعایت این نکات اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

و حتی اگر نمی خواهید طوری خاص لباس بپوشید تا بلند و لاغر به نظر برسید، این نکات به شما کمک می کند تا استایل بهتری داشته باشید.

چگونه با انتخاب لباس مناسب، بلندتر و لاغرتر به نظر برسیم؟

کفش پاشنه بلند بپوشید

1 . کفش پاشنه بلند بپوشید

چطور لباس بپوشیم که لاغرتر و کشیده تر به نظر برسیم : اگر می خواهید بلندتر به نظر برسید، کفش پاشنه بلند بپوشید. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند کاری بیشتر از قد بلندتر کردن شما انجام می دهد؛ به طور مثال کفش پاشنه بلند پایین تنه را کشیده تر نشان می دهد. کفش‌های پاشنه بلند رنگ خنثی یا نود نیز گزینه‌ای عالی هستند، در واقع به دلیل یکی بودن رنگ این کفش ها با پوست بدن، به نظر می رسد کفش جزئی از پا است و با ایجاد خطای دید پاها را کشیده تر نشان می دهند.

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد کفش های پاشنه این است که آنها اغلب به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کنند. چراکه وقتی کفش پاشنه بلند می پوشید باید صاف تر بایستید. منظور از پوشیدن کفش پاشنه بلند این نیست که هر روز کفشی با پاشنه ی 10 سانتی متری بپوشید و به پاها و کمر خود فشار بیاورید. بلکه کفش پاشنه بلندی بپوشید که به بدن شما آسیبی نمی رسانند. می توانید از کفش های پاشنه 3 سانتی و یا پاشنه یک تکه استفاده کنید. این مدل کفش ها ارزش خرید زیادی دارند، زیرا هیچ وقت از مد نمی افتند و به پای شما آسیبی نمی زنند.

اگر با هیچ کفش پاشنه بلندی احساس راحتی نمی کنید، نکات بعدی را حتما مطالعه کنید.

 

کمربند باریک ببندید

2 . کمربند باریک ببندید

چطور لباس بپوشیم که لاغرتر و کشیده تر به نظر برسیم : تقریباً هر فرم بدنی می تواند با استفاده از یک کمربند، لاغرتر به نظر برسد. با افزودن یک شی در قسمت میانی لباس، توجه دیگران به کمر جلب می شود و درنتیجه پاها کشیده تر و کمر لاغرتر به نظر می رسد.

برای انجام این کار از کمربندهای نازک، با اندازه ی زیر 1.5 سانتی متر استفاده کنید. کمربندهای پهن این تناسب را بهم می زنند و کمر شما را بزرگ تر از چیزی که هست نشان دهد.

کمربند همچنین به شما کمک می کند تا کمر شلوار شما کاملا اندازه شود. اگر نمی‌خواهید کمربندتان جلب توجه کند، اما می‌خواهید لاغر به نظر برسید، کمربندی را انتخاب کنید که با رنگ شلوارتان همخوانی داشته باشد.

 

استایل تک رنگ یا مونوکروم داشته باشید

3 . استایل تک رنگ یا مونوکروم داشته باشید

چطور لباس بپوشیم که لاغرتر و کشیده تر به نظر برسیم : با وجود اینکه داشتن استایل مونوکروم کاری بسیار ساده است اما بسیاری اطلاعی در مورد این سبک ندارند. استفاده از رنگ ها برای بلندتر به نظر رسیدن، بدون جلب توجه، کاری هوشمندانه است. در استایل مونوکروم لباس ها یک رنگ است یا رنگ هایی نزدیک به هم دارد.

رنگ های تیره و رنگ مشکی شما را لاغرتر نشان می دهند. اما سرتا پا مشکی پوشیدن تنها راه حل موجود نیست. سورمه ای و هر رنگ تیره ای نیز جایگزین خوبی برای رنگ مشکی است. اگر شکم یا ساق پای بزرگی دارید و به دنبال راهی برای مخفی کردن آن هستید، از پوشیدن رنگ های سفید و یا لباس هایی با رنگ تیز خودداری کنید. این رنگ ها قسمت های بزرگ بدن را بزرگ تر نشان  می دهند.

اگر از رنگ های روشن در استایل مونوکروم خوشتان می آید، دقت کنید که قسمت های بزرگ بدن شما را بزرگ تر نشان ندهد.

 

کراپ تاپ یا کت کوتاه بپوشید

4. کراپ تاپ یا کت کوتاه بپوشید

وقتی که صحبت از لاغرتر و کشیده تر به نظر رسیدن می شود، تمام تمرکز بر بلندتر نشان دادن پاها و کوتاه تر نشان دادن بالا تنه است. به همین دلیل پوشیدن کراپ تاپ و کت کوتاه کمک زیادی به شما می کنند. این به معنی نیست که شکم خود را نپوشانید و این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد. مثلا اگر بخواهید شکم خود را بپوشانید، می توانید کراپ تاپ خود را با یک شلوار فاق بلند ست کنید.

همین موضوع در مورد کت کوتاه هم صدق می کند و قد شما را بلندتر نشان  می دهد. اما کت های بلند بدن را لاغرتر یا بلندتر نشان نمی دهند.

هرچند تمام لباس های شما نباید با پیروی از نکات بالا انتخاب شده باشد و آن ها تنها برای بهتر شدن استایل و افزایش اعتماد به نفس شماست.

 

لباس های راه راه عمودی بپوشید

5. لباس های راه راه عمودی بپوشید

اینکه مردم چگونه یک لباس را می بینند، ارتباط زیادی با نشانه های بصری لباس دارد. وقتی که لباس جزئیات زیادی داشته باشد، چشم دیگر آن ها را نمی بیند. بنابراین وقتی لباس راه راه عمودی داشته باشد، توجه دیگران به حالت عمودی آن جلب می شود. این موضوع باعث لاغر و بلندتر به نظر رسیدن می شود.

به طور مثال می توانید شلوارهای بلند و گشاد با راه راه های عمودی بپوشید. این مدل شلوار مدت زیادی است که در بازار موجود است و با استایل های زیادی ست می شود.

 

شلوار فاق بلند بپوشید

6. شلوار فاق بلند بپوشید

اگر از شلوارهای فاق بلند خوشتان می آید، تامل نکنید و آن ها را امتحان کنید. در مقابل، شوارهای فاق کوتاه نه تنها بالا تنه ی شما را کشیده تر و پاهای شما را کوتاه تر نشان می دهند، بلکه باعث می شوند شکم شما بزرگ تر به نظر برسد و حتی اگر شکمی تخت داشته باشید، از کمر بند بیرون می زند. از طرف دیگر، ست کردن استایل با شلوارهای کوتاه سخت است.

 

لباس خود را داخل شلوار بگذارید

7. لباس خود را داخل شلوار بگذارید

لباس خود را کامل یا فقط از جلو داخل شلوار خود بگذارید تا بلندتر به نظر برسید. این یکی از راه های آسانی است که شما را لاغر و قدبلندتر نشان می دهد و به شما کمک می‌کند تا استایل متناسبی داشته باشید.

 

کفش های نوک تیز بپوشید

 

8. کفش های نوک تیز بپوشید

کفش های نوک تیز به خصوص کفش های نوک تیز پاشنه بلند بپوشید. انتهای تیز کفش با ایجاد خطای دید پاهای شما را بلندتر نشان  می دهد. اما چنین چیزی درمورد کفش های نوک گرد یا مربعی صدق نمی کند.

 

شلوار دمپا گشاد بپوشید

9. شلوار دمپا گشاد بپوشید

شلوار دمپا، با مدل خاص خود، باعث می شود پاهای شما بلند و لاغر به نظر برسند.  شلوارهای جین دمپا کمر شما را کوچکتر نشان می دهند و به همین دلیل هرگز قدیمی نمی شوند و با کفش و چکمه های پاشنه بلند یه خوبی ست می شوند. شلوارهای دمپا گشاد معمولا خیلی بلند هستند، به همین دلیل برخلاف شلوارهای کوتاه پاهای شما را کشیده تر نشان می دهد.

می توانید از سرهمی هایی استفاده کنید که شلوارهای آن ها کمی دمپا گشاد است. اگر سرهمی تک رنگ باشد، می تواند بدن شما را کشیده تر نشان دهد.

 

لباس های با طرح شلوغ نپوشید

10. لباس های با طرح شلوغ نپوشید

لباس های شلوغ و لباس هایی که طرح های بزرگ دارند، شما را کوتاه تر نشان می دهند. لباس های شلوغ زیبا و جذاب هستند اما به دلیل طرح و نقش نگار زیادی که دارند، توجه دیگران را به هرچیزی جز کشیدگی شما جلب می کند. هرچند، پوشیدن هیچکدام از این لباس ها اشتباه نیست و این مطالب صرفا برای لاغر و بلندتر به نظر رسیدن شما است.

 

لباس هایی با کمر چسبان بپوشید 

 

11. لباس هایی با کمر چسبان بپوشید 

لباس‌های تنگ یا لباس‌هایی که کمر شما را کوچک تر نشان می دهند، بسیار جذاب‌ هستند. لباس های تنگ برجستگی های بدن شما را بهتر نشان می دهند. اما در مقابل لباس های گشاد شما را چاق تر نشان  می دهند و کمکی به شما نمی کنند.

 

لباس یقه هفت بپوشید 

12. لباس یقه هفت بپوشید 

اینطور نیست که لباس های با یقه های متفاوت را نپوشید، ولی یقه هفت گزینه‌ای عالی برای لاغر نشان دادن شما هستند. یقه های هفت با ایجاد خطای دید شما را کشیده تر نشان می دهند. حتی اگر لباس یقه هفت ندارید، می توانید دکمه های بالای لباس خود را باز بگذارید.

 

از کیف های دستی کوچک کنید 

13. از کیف های دستی کوچک کنید 

این موضوع اهمیت زیادی دارد. هنگام انتخاب کیف، کیف های دستی کوچک انتخاب کنید چرا که باعث می شود قد بلندتری داشته باشید. در مقابل کیف های دستی بزرگ قد شما را کوتاه تر نشان می دهند.

 

لباس هایی با آستین تنگ بپوشید

14. لباس هایی با آستین تنگ بپوشید

آستین های پف یا مدل دار بسیار زیبا هستند اما جلوی اینکه بلندتر به نظر برسید را می گیرند. زیرا این مدل آستین ها یک خط افقی از جزئیات ایجاد می کنند. در عوض آستین های بلند و تنگ با ایجاد خطای دید شما را بلندتر نشان می دهند.

 

گن بپوشید

15. گن بپوشید

تمام نکاتی که گفتیم در مورد نحوه ی پوشیدن لباس و ایجاد خطای دید برای بلندتر دیده شدن بود. در حالیکه نمی توان نکات پیشین را در مورد تمام لباس ها رعایت کرد.

در این مواقع می توانید گن بپوشید تا لاغرتر به نظر برسید؛ به ویژه هنگام پوشیدن لباس های ابریشمی یا شلوارهای پارچه ای که ناهمواری ها و برآمدگی ها بدن را بیشتر نمایش می دهند.

 

از جواهرات استفاده کنید

16. از جواهرات استفاده کنید

گردنبندهای بلند تاثیری مثل یقه های هفت دارند. این سبک جواهرات شما را قدبلند و کشیده تر نشان می دهند. از پوشیدن گردنبندهای با پلاک های بزرگ خودداری کنید.

 

رنگ کفش و شلوار خود را ست کنید 

17. رنگ کفش و شلوار خود را ست کنید 

همانطور که پیش تر گفتیم هرچه لباس های شما رنگ های نزدیک تر داشته باشد قد بلندتر به نظر می رسید. کفش های با رنگ خنثی یا نود پاهای شما را کشیده تر نشان می دهند.

اگر کفش و شلوار شما هم رنگ باشند، این ترکیب تاثیر بهتری می گذارد.  برای اینکه تاثیر این موضوع را دو برابر کنید از کفش های نوک تیز استفاده کنید.

 

شلوار کوتاه بپوشید

18. شلوار کوتاه بپوشید

شلوارهای کوتاه هم می توانند قد شما را بلند نشان دهند، اما در استفاده از آن ها باید دقت بسیاری داشته باشید.

اگر شلوار خیلی کوتاه باشد، بخش زیادی از ساق پا مشخص و در این صورت فاصله ی میان لبه ی شلوار و پاشنه ی پا زیاد می شود. اگر فاصله بین لبه شلوار و کفش مناسب نباشد، به نظر می رسد که شلوار برای شما خیلی بلند است و شما را کوتاه تر می کند.

پس اگر قصد پوشیدن شلوار کوتاه دارید، تقریبا باید بین 2 تا 5 سانتی متر بین شلوار و کفش شما فاصله باشد. همچنین برای ایجاد خطای دید بیشتر و کشیده تر نشان دادن پا، شلوار بلندتر نیز مناسب است.

 

دامن کوتاه بپوشید 

19. دامن کوتاه بپوشید 

همه از کراپ تاپ و دامن کوتاه خوششان  نمی آید. اما هردو شما را کشیده تر نشان می دهند.

دامن کوتاهی بپوشید که کمر بلندی داشته باشد و حداقل 10 سانتی متر بالاتر از زانو باشد. این مدل دامن، حتی بدون کفش پاشنه بلند پاهای شما را کشیده تر نشان می دهند و توجه دیگران را به بلندی پاهای شما جلب می کند.

بسیاری وزن زیاد خود را مانعی برای خوش استایل به نظر رسیدن می دانند و نمی توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. هرچند وزن معیاری برای سنجش تیپ و استایل افراد نیست.

استفاده از نکات این مطلب برای بلندتر و لاغرتر به نظر رسیدن به معنی تغییر فرم بدن شما نیست بلکه به معنی بهتر نشان دادن زیبایی های بدن شما است.