مطلب همه چیز درمورد سرم ویتامین سی از فروشگاه آنلاین لباس پارامد مخصوص آن دسته افرادی است که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و احتمالاً نام سرم ویتامین سی را شنیده اند.

به گفته ی متخصصین پوست علاوه بر ژل شست و شو و مرطوب‌کننده‌، سرم ویتامین سی یکی از مفیدترین محصولاتی است که می‌توانید به روتین پوستی خود اضافه کنید. ویتامین سی تقریباً برای هر نوع پوستی مناسب است.

اگر درمورد روتین پوستی اطلاعی ندارید، لازم به ذکر است که سرم ویتامین سی به دلیل خاصیت ضدپیری، جوانساز و روشن کنندگی خود معروف است. اما با وجود تنوع بالای سرم های ویتامین سی در بازار، چطور بفهمیم کدام یک ارزش خرید دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال خود با پارامد همراه باشید.

اگر به دنبال اضافه کردن یک محصول شگفت انگیز به روتین پوستی خود هستید، این مطلب از وب سایت پارامد را از دست ندهید! در این مطلب از پارامد همه چیز درمورد سرم ویتامین سی را توضیح می دهیم.

سرم ویتامین سی چیست؟

به زبان ساده، سرم ویتامین سی یک محصول سرشار از ویتامین سی است. ما روزانه در معرض رادیکال های آزاد زیادی مثل آلودگی هوا، غذاهای سرخ شده، دود تنباکو، آفت کش ها و موارد دیگر هستیم و ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به مبارزه بدن با رادیکال های آزاد کمک کند.

درواقع سرم ویتامین سی می تواند به محافظت از پوست در برابر التهاب ناشی از این رادیکال های آزاد، همچنین رفع جوش‌، کلاژن سازی و رفع لکه‌های تیره پوست کمک کند. بنابراین، سرم ویتامین سی در روتین مراقبت از پوست شما یک محصول چندکاره است.

همه چیز درمورد سرم ویتامین سی
فواید سرم ویتامین سی

فواید سرم ویتامین سی چیست؟

سرم ویتامین سی مزایای فراوانی دارد. به طور مثال، این سرم می تواند به روشن شدن، رفع تیرگی ها و یکنواختی رنگ پوست کمک کند. همچنین دارای خاصیت جوانساز است و به کاهش چین و چروک و به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می کند.

علاوه بر این، سرم ویتامین C از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند اما این به این معنی نیست که دیگر نیازی به استفاده از ضدآفتاب نداشته باشید.

چه کسانی باید از سرم ویتامین سی استفاده کنند؟

سرم ویتامین C تقریبا برای همه گروه های سنی محصولی عالی است. حتی اگر در پوست خود علائم پیری را مشاهده نمی کنید، افزودن سرم ویتامین C به روتین مراقبت از پوست ایده خوبی برای پیشگیری از چین و چروک است.

سرم ویتامین C همچنین به رفع سیاهی و کاهش خطوط ریز دور چشم کمک می کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای پیشگیری از پیری پوست باید از اواسط ۲۰ سالگی به بعد شروع به استفاده از سرم ویتامین C کرد.

عوارض احتمالی سرم ویتامین سی

استفاده از سرم ویتامین C عمدتاً عوارضی ندارد، اما درست مانند تمام محصولات پوستی، ممکن است برای برخی افراد عوارض ایجاد کند. از عوارض آن می توان به سوزش، قرمزی یا خشکی پوست اشاره کرد.

به همین دلیل، قبل از استفاده از آن همیشه باید تست انجام دهید. در واقع زمانی که برای اولین بار یک محصول را امتحان می کنید، برای اطمینان از عدم حساسیت به آن باید حتما تست انجام دهید.

همه چیز درمورد سرم ویتامین سی
تست سرم ویتامین سی بر روی ساعد

برای انجام تست روی قسمت کوچکی از ساعد یا بازوی خود مقدار کمی از محصول را بزنید و اجازه دهید 24 ساعت بگذرد اگر هیچ نشانی از عوارض در آن قسمت مشاهده نکردید، می توانید سرم را به صورت و گردن خود بزنید. توجه داشته باشید، اگر دچار قرمزی، کهیر یا خارش شدید، استفاده از سرم را قطع کنید.

چطور سرم ویتامین سی را به روتین پوستی خود اضافه کنیم

همانطور که گفتیم، اگر برای اولین بار از سرم ویتامین C استفاده می کنید، حتما تست انجام دهید. اگر بعد از انجام تست پوست شما هیچ نشانه ای از آلرژی نشان نداد، می توانید با خیال راحت از سرم ویتامین سی استفاده کنید.

کسانیکه برای اولین بار از سرم ویتامین سی استفاده می کنند باید کم کم آن را به روتین پوستی خود اضافه کنند. در ابتدا به صورت یک روز درمیان و سپس هر روز از سرم استفاده کنید.

همچنین بعد از گذشت یک تا دو هفته، می توانید از سرم ویتامین سی دوبار در روز استفاده کنید. اما اگر قصد دارید یک بار در روز از سرم استفاده کنید، بهتر است برای محافظت از پوست در برابر آلودگی ها، آن را به روتین صبح خود اضافه کنید. اگر در معرض آفتاب قرار می گیرید پس از استفاده از سرم ویتامین سی حتما ضدآفتاب بزنید.

نحوه ی استفاده از سرم ویتامین سی

بعد از شست و شوی صورت و استفاده از تونر، می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. سه یا چهار قطره از سرم کف دست خود بریزید و سپس به آرامی با نوک انگشتان خود آن را روی پوست ماساژ دهید.

فراموش نکنید که سرم را به گردن خود نیز بزنید. پس از استفاده از سرم، از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، می توانید بعد از زدن آبرسان از یک ویتامین سی پایدار یا همان کرم ویتامین سی استفاده کنید. کرم های ویتامین سی پایدار معمولا حاوی مرطوب کننده نیز هستند.

ویتامین سی به دو صورت پایدار و ناپایدار تولید می شود و معمولا ویتامین سی پایدار برای پوست خشک استفاده می شود و بافت کرمی دارد. پوست چرب با ویتامین سی پایدار واکنش نشان داده و دچار آکنه و برون ریزی می شود. بنابراین اگر پوست چربی دارید از سرم ویتامین سی استفاده کنید.

هنگام انتخاب سرم ویتامین سی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب سرم ویتامین C، باید چند نکته مهم در نظر گرفته شود. باید یکی از مواد تشکیل دهنده ی آن اسید اسکوربیک باشد، زیرا این ماده یکی از مؤثرترین اشکال ویتامین C است.

سایر ترکیبات مفید سرم ویتامین سی عبارتند از توکوفرول (ویتامین E)، اسید فرولیک یا گلوتاتیون. ویتامین E به تثبیت ویتامین C کمک می کند و در کنار هم، محافظت از پوست را افزایش می دهد.

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان است و اسید فرولیک می تواند به کاهش سطح pH ویتامین C کمک کند تا پوست مواد موجود در سرم را جذب کند.

غلظت سرم ویتامین سی باید بالاتر از 8 درصد و کمتر از 20 درصد باشد. سرم هایی با غلظت بیشتر از 20 درصد موجب تحریک و حساسیت پوست می شوند. همچنین محصول حتما باید پلمپ باشد. در نهایت، قیمت همیشه نشان از کیفیت نیست، بنابراین سرمی را انتخاب کنید که با بودجه تان متناسب باشد.

در نظر داشته باشید که سرم های ویتامین سی اغلب در پوست های خیلی چرب موجب برون ریزی و آکنه می شوند. سرم های ویتامین سی در پوست چرب دهیدراته، موجب افزایش کدری و خشکی پوست می شوند؛ بنابراین نوشیدن آب فراوان و استفاده از آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید.

به زبان ساده، در پوست های چرب، سرم ویتامین سی به هیچ وجه جایگزین آبرسان و مرطوب کننده نمی شود و مانند ویتامین سی های پایدار مخصوص پوست خشک حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده نیست.

ویتامین سی به رفع تیرگی و چروک های دور چشم کمک می کند، اما این موضوع به این معنی نیست که می توانید سرم ویتامین سی را در ناحیه ی دور چشم استفاده کنید.

پوست دور چشم نازک و بسیار حساس است و استفاده از سرم ویتامین سی در این ناحیه موجب بروز حساسیت می شود. پیشنهاد می کنیم در ناحیه ی دور چشم، به جای استفاده از سرم ویتامین سی، از کرم ها یا سرم های مخصوص دور چشم که حاوی ترکیبات ویتامین سی هستند استفاده کنید.

surprising ingredients that can boost volume 1624892270

چگونه از سرم ویتامین سی نگهداری کنیم

سرم های ویتامین C در دو دسته بر پایه آب و بر پایه غیر آب تولید می شوند. سرم های بر پایه ی آب ناپایدار و به نور حساس هستند. به همین دلیل، اغلب در بطری های مات یا نارنجی رنگ نگهداری می شوند.

سرم هایی که بر پایه ی آب نیستند، در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید پایدارتر هستند. صرف نظر از اینکه کدام نوع را انتخاب می کنید، حتما سرم را در یک محیط پایدار نگهداری کنید. ترجیحا بطری های ویتامین سی باید دربسته و در مکانی تاریک و خنک نگهداری شوند.

به خاطر داشته باشید، اگر رنگ سرم شما کدر یا تیره شد یا بوی تندی پیدا کرد، سرم شما اکسید شده است و باید آن را دور بیندازید.

شما می توانید بزودی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از فروشگاه آنلاین پارامد خریداری کنید و در حال حاضر نیز می توانید نسبت به خرید لباس زنانه یا خرید طلا و جواهرات و انواع پوشاک زنانه و مردانه و اکسسوری اقدام نمایید.