پارامد در مطلب معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند، چند مدل بوت زنانه را به شما معرفی می کند تا به راحتی بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه ی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما می توانید با انتخاب یک جفت بوت شیک و مناسب، استایل جذابی داشته باشید و به طور همزمان گرم هم بمانید.

بوت زنانه یکی از آیتم هایی است که وجود آن در کمد هر خانمی ضروری می باشد. بسیاری تنها چند مدل پیش پا افتاده مثل نیم بوت یا بوت پاشنه بلند را می شناسند و اطلاعی در مورد دیگر مدل ها ندارند.

در این مقاله از پارامد انواع مختلف بوت و ویژگی های آن ها را معرفی می کنیم. بنابراین شما می توانید بر اساس مدل بوت، جنس و فصل، بوت مناسبی را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید و این مطلب را از دست دهید.

نیم بوت Ankle Boots

اولین بوت مطلب معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند، نیم بوت است. از نظر استایلیست ها نیم بوت، بوتی است که پا را تا مچ یا چند سانتیمتر بالاتر از مچ می پوشاند. نیم بوت برای اوایل فصل پاییز و بهار که هوا کمی سرد شده است، گزینه‌ای عالی می باشد.

می توان نیم بوت را با انواع پیراهن، دامن، شلوارهای جین خصوصا شلوار جین فلر ست کرد. نیم بوت هایی که پاشنه ی کوتاه دارند، جذابیت استایل را دو چندان می کنند.

معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند
بوت بلند تا زانو Knee-High Boots

بوت بلند تا زانو Knee-High Boots

اندازه ی ساق بوت بلند تا زانو یا زیر زانو است. استفاده از بوت بلند جذابیت استایل را چند برابر می کند؛ به خصوص زمانی که هوا سرد می شود و برای گرم نگه داشتن خود باید چند لایه لباس پوشید.

معمولا لایه ی داخلی بوت های بلند تا زانو خز دار است و جدا از اینکه ساق پاها را گرم نگه می دارند، استایل را شیک و گران قیمت نشان می دهند.

نمی دانید بوت بلند را با چه چیزی ست کنید؟ می توانید بوت های بلند تا زانو را با لباس مجلسی، دامن کوتاه و شلوار جین اسکینی ست کنید. 

معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند
بوت پلتفرم Platform Boots

بوت پلتفرم Platform Boots

اگر به دنبال راهی هستید که کمی قدتان بلندتر شود می توانید بوت های پلتفرم را امتحان کنید. پاشنه ی بوت های پلتفرم پهن و چند تکه است. این مدل بوت در دهه 80 و 90 میلادی ترند بودند و اکنون دوباره به صحنه باز گشته اند.

اگر چه بوت های مشکی با لباس های مختلف ست می شوند، اما برای خاص تر شدن استایل خود می توانید بوت های پلتفرم رنگی را امتحان کنید. به علاوه، می توانید یک جفت بوت پلت فرم شیک را جایگزین بوت های پاشنه بلندی کنید که معمولاً در مجالس می پوشید.

بوت پلتفرم با پاشنه ی پهن خود از وارد شدن فشار به پاها جلوگیری می کند و به راحتی با لباس های مختلف ست می شود و می توانید یک جفت از آن را با انواع شلوار جین و دامن ست کنید.

نیم بوت چلسی Chelsea Boot

پاشنه و پنجه نیم بوت چلسی در اندازه و اشکال مختلف تولید می شود، اما ویژگی خاص این بوت کلاسیک آن است که در دو طرف ساق آن کش وجود دارد و بدون بند یا زیپ بسته می شود.

در واقع نیم بوت چلسی نسبت به نیم بوت های معمولی غیر رسمی تر است. این مدل نیم بوت برای استفاده ی روزانه بسیار مناسب است و به دلیل اینکه در دو طرف آن کش وجود دارد، سریع و راحت پوشیده می شود. 

اولین بار در سال 1851 میلادی، فردی به نام J. Sparkes-Hall بوت چلسی Chelsea Boot را برای ملکه ویکتوریا طراحی کرد. ملکه به دنبال بوتی بود که برای بسته شدن به بند نیازی نداشته باشد.

این سبک بوت در دهه ی 50 و 60 میلادی، در منطقه چلسی لندن طرفداران زیادی پیدا کرد و به همین دلیل با نام بوت چلسی شناخته می شود. اکنون این مدل بوت در میان خانم ها و آقایان به محبوبیت زیادی دست یافته است و با هر لباسی به سادگی ست می شوند.

بوت رزمی Combat Boots

در ادامه مقاله انواع بوت زنانه به بوت رزمی می پردازیم و همانطور که از نام آن ها پیدا است، بوت رزمی در ابتدا برای سربازان طراحی و تولید شده بود. نظامیان هنوز هم بوت رزمی می پوشند و دیگران هم از آن ها در استایل خود استفاده می کنند.

ساق بوت رزمی کمی بالاتر از مچ پا است و به وسیله ی بند بسته می شوند. بوت رزمی را می توانید با لگ چرمی و سویشرت ست کنید و جدابیت استایل خود را چند برابر کنید. یا می توانید یک شلوار جین کوتاه یا تنگ با آن ست کنید.

معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند
بوت ضدآب Waterproof Boots

بوت بارانی Rain Boots

اگر به دنبال خرید بوتی هستید که در هوای برفی و بارانی زمستان پاهای شما را گرم نگه دارد و ظاهر زیبایی نیز داشته باشد، حتما بوت های ضدآب بارانی را امتحان کنید.

از زمانی که بوت های بارانی برای اولین بار وارد بازار شده اند، کمپانی ها و طراحان زیادی روی ظاهر آن ها کار کرده اند و مدل های جدید آن ها بسیار شیک و به روز هستند.

خوشبختانه دیگر مجبور نیستید بوت های بارانی را بپوشید که صرفا فقط پاهای شما را هنگام بارندگی خشک نگه می دارند. این بوت ها در طرح و رنگ های محتلف تولید می شود و اندازه ی ساق آن متفاوت است.

hbz the list stiletto boots 10 1505770142 1
بوت بالا زانو Thigh-High Boots

بوت بالا زانو Thigh-High Boots

برعکس نیم بوت ها که فقط تا کمی بالای مچ پا را می پوشانند و ممکن است در آن ها احساس سرما کنید، اندازه ی ساق بوت بالا زانو تا روی ران است و در سرمای زمستان پاها را کاملا گرم نگه می دارد. در نظر داشته باشید که بوت بالا زانویی انتخاب کنید که اندازه ی ساق آن کاملا مناسب باشد و هنگام پوشیدن در پا چین نخورد و جمع نشود.

ست کردن بوت بالا زانو با لباس مجلسی کوتاه، قد شما را کشیده تر نشان می دهد. می توان آن ها را با جوراب شلواری، شلوار جین، دامن، لباس مجلسی کوتاه و … ست کرد. 

بوت پاشنه بلند Stiletto Heel Boots

بوت های پاشنه بلند هیچوقت از مد نمی افتند. و بوت هایی که پاشنه ی آن ها میخی، کوتاه و کمی مورب است، در سال های اخیر ترند شده اند. اولین بار بازیگر مشهور آدری هپبور  Audrey Hepburn کفش هایی با پاشنه هایی به این سبک پوشید و باعث محبوبیت این مدل پاشنه شد.

پاشنه میخی با هر مدل بوت و استایلی ست می شود. شما حتی می توانید بوت های پاشنه بلند خود را در محیط های رسمی و به کار بپوشید و به استایل خود تنوع دهید.

معرفی انواع بوت زنانه شیک که هیچوقت از مد نمی افتند
 بوت کابوی Cowboy Boots

بوت کابوی Cowboy Boots

هرچه زمان می گذرد و به سمت جلو حرکت می کنیم، طراحان برای طراحی بوت بیشتر از مدل های قدیمی الهام می گیرند. یکی از این مدل ها بوت یا چکمه های کابوی است که دوباره وارد بازار شده اند.

اکنون بوت های کابویی در تنوع بالایی از طرح، رنگ و جنس به جز چرم تولید می شوند. به طور مثال ممکن است این سبک بوت در مدل های پاشنه بلند یا نوک تیز تولید شود. بوت کابوی به راحتی با استایل بوهو و حتی شلوار جین معمولی ست می شود.

بوت جلو باز Cutout Boots

زمانی که زمستان تمام می شود و هوا گرم می شود، دیگر نمی توانید بوت بپوشید. شاید به پوشیدن صندل هم علاقه ای نداشته باشید. در این صورت می توانید بوت های جلو باز را امتحان کنید. بوت جلو باز در واقع یک کفش تابستانی به حساب می آید.

از مزایای این مدل بوت ها این است که با پوشیدن آن ها پای شما عرق نمی کند، اما در مقایسه با صندل های بندی که هر بهار در بازار موجود می شوند، پاهای شما را بیشتر می پوشانند.

بوت های جلو باز در طرح های محتلفی تولید می شوند. به طور مثال در برخی از مدل های آن ها قسمت پاشنه ی پا باز است و یا در مدل های توری طراحی و تولید می شوند.
شما در فروشگاه اینترنتی پارامد می توانید از بین صدها مدل کفش با کیفیت به خرید کفش زنانه و انواع بوت با مناسب ترین قیمت بپردازید.