در ماه های آخر سال 2022، همه به دنبال ایجاد تغییر در ظاهر و استایل خود و امتحان کردن ترندهای میکاپ 2023 هستند. تغییر رنگ برگ‌ها در پاییز، نشان می دهد که هیچ چیز ثابت نمی ماند و این موضوع برای بسیاری الهام بخش است. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی پارامُد قرار است به بررسی ترندهای میکاپ 2023 و مدل آرایش 2023 بپردازیم…

افراد با ورود به سال جدید تغییرات زیادی ایجاد می کنند و یکی از مهم ترین آن ها تغییرات ظاهری است؛ از تغییر رنگ مو گرفته تا تغییر استایل. خوشبختانه بهار برای کسانی که به دنبال ترندهای آرایشی هستند، پر از فرصت است.

همانطور که هفته ی مد در شهرهای لندن، نیویورک، میلان و پاریس برگزار می شود، همه به دنبال این هستند که میکاپ آرتیست های بزرگ چه ترندهایی را برای سال جدید در نظر دارند.

درواقع آن ها با در نظر گرفتن ترند سال های قبل و محبوبیت ترفندهای مختلف، ترندهای سال را اعلام می کنند. در ادامه ترندهای میکاپ 2023 را به شما معرفی می کنیم.

ترندهای میکاپ 2023
میکاپ مینیمال و ساده

میکاپ مینیمال و ساده از ترندهای 2023

چندین مدل مشهور، در آخرین هفته ی مد با میکاپ هایی ساده و مینیمال بر روی صحنه ظاهر شدند. همانطور که جنبشی برای پذیرش زیبایی طبیعی به راه افتاده است، در طول هفته ی مد میکاپ آرتیست های بزرگ، چهره ی مدل ها را با میکاپی طبیعی به نمایش گذاشتند.

آن ها تمرکز خود را بر رژگونه های به رنگ صورتی کلاسیک گذاشته اند که تقریباً به هر چهره ای جذابیت بالایی می بخشد. همه ترجیح می دهند به جای رژگونه های پررنگ، از رژگونه های با رنگ ملایم استفاده کنند.

برای یک انجام میکاپ ساده و مینیمال بعد از زدن پرایمر، یک لایه ی نازک ضدآفتاب رنگی یا کرمپودر سبک روی پوست خود بزنید. سپس با استفاده از یک براش، رنگ رژگونه را روی پشت دست خود امتحان کنید و اگر رنگ آن مناسب بود روی استخوان گونه بزنید. بعد از زدن رژگونه، یک لایه ی نازک ضدآفتاب رنگی یا کرمپودر روی آن بزنید تا جلوه ی رژگونه طبیعی تر شود.

البته، بهترین راه برای داشتن پوستی شاداب، درون خود پوست است. بنابراین به اندازه ی کافی آب بنوشید و از کرم های آبرسان استفاده کنید تا پوستی شاداب و چهره ای درخشان داشته باشید.

ترندهای میکاپ 2023
استفاده از محصولات چندکاره

استفاده از محصولات چندکاره

این عبارت جدید، در محصولات آرایشی مصرفی، رویکردی شگفت انگیز ایجاد کرده است. شرکت WGSN در سال 2021 پیش‌بینی کرد که با توجه به تمرکز بر تولید محصولات چندکاره، در سال های آینده استفاده از آن هاترند می شود.

بنابراین پیش‌بینی می شود که در سال 2023، مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد روتین پوستی و میکاپ چند مرحله‌ای را کنار می گذارند و در عوض محصولات ساده‌تری استفاده می‌کنند. در واقع مصرف کنندگان محصولاتی را می خرند که در عین مقرون به صرفه بودن، به محیط زیست نیز آسیبی نرسانند.

هرچه مشغله های زندگی بیشتر می شود و اطلاعات افراد از طریق شبکه های اجتماعی بالاتر می رود، تمایل به انجام روتین های پوستی و میکاپ ساده بیشتر می شود. افزایش فروش محصولات آرایشی چندکاره نشانی از افزایش محبوبیت این محصولات است.

ترندهای میکاپ 2023
ابروهای بلوند

ابروهای بلوند

پیش بینی می شود این حرکت جنجالی همانطور که در هفته مد فصل پیش ترند شده بود، در سال 2023 نیز به حکمرانی خود ادامه دهد.

چهره های معروف دنیای مد در طول سال گذشته، ای ترند محبوب را امتحان کرده اند. افرادی مثل کندال جنر، جولیا فاکس، لیزو و خواهران حدید نشان داده اند که ابروهای بلوند توجه را به چشم ها جلب می کند. از زمانیکه همه گیری کرونا به پایان رسیده است، همه به دنبال راهی برای افزایش جذابیت استایل و ظاهری جدید هستند. 

بلوند کردن ابرو، کاری جسورانه است و شاید برای برخی سخت و خارج از چهارچوب باشد. اگر فکر می کنید ابروی بلوند به شما نمی آید و اهل ریسک نیستید می توانید با استفاده از ریمل ابرو رنگ ابروی خود را تغییر دهید. این کار را قبل از بلوند کردن انجام دهید تا نتیجه را ببینید و بعد تصمیم قطعی بگیرید.

ترندهای میکاپ 2023
سایه متالیک

سایه متالیک

از آنجاییکه میکاپ گرانج دوباره به میدان باز گشته و محبوبیت خود را بازیافته است، پیش بینی می شود که سایه چشم متالیک از ترندهای میکاپ 2023 باشد. مدل های چندیدن برند مشهور، مثل برند Chloe در طول هفته مد با سایه چشم متالیک روی صحنه حضور پیدا کردند.

بعد از اینکه میکاپ صورت و ابروهای خود را انجام دادید، با انگشت خود کمی از سایه متالیک دلخواه تان به پلک خود بزنید. بهترین راه برای زدن سایه متالیک استفاده از انگشت است. سایه متالیک را از وسط پلک تا انتهای آن بکشید. سپس با کشیدن خط چشم در درون چشم و استفاده از ریمل، میکاپ خود را تکمیل کنید. 

میکاپ خیس

منظور از میکاپ خیس این است که پوست خود را به روشی خاص، مثل پوست خیس میکاپ کنید. با زدن هایلایتر روی شقیقه ها و استخوان گونه، نمایی خیس به میکاپ خود می دهید. به این ترتیب، نور طبیعی با زاویه خاصی از صورت شما منعکس می شود و توجه را به قسمت بالایی صورت شما جلب می کند. 

میکاپ خیس توجه را به قسمت های نادیده گرفته شده ی صورت جلب می کند. این سبک میکاپ فقط در استفاده از هایلایتر خلاصه نمی شود و برای تکمیل آن به لیپ گلاس هم نیاز دارید. لیپ گلاس یا برق لب، لب های کوچک را بزرگ تر و شاداب تر نشان می دهد و جلوه ی جذابی دارد.

ترندهای میکاپ 2023
رژلب قرمز

رژلب قرمز

چه کسی لب های قرمز و برجسته را دوست ندارد؟ رژلب قرمز، رنگی کلاسیک است و معمولا یکی از رنگ های تیره و یا روشن این رنگ رژلب، به همه ی تناژهای پوستی می آید.

یکی از ترندهای میکاپ 2023 رژلب قرمز و ترکیب آن با یک لیپ گلاس برای افزایش جلوه ی آن است. رژلب قرمز گیلاسی، تناژی از رژلب قرمز رنگ است که محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر تناژهای آن دارد. قرمز گیلاسی رنگ بسیار جذابی است و به تنهایی میکاپ های ساده و مینیمال را تکمیل می کند. 

ترندهای میکاپ 2023
میکاپ چشم آبی

میکاپ چشم آبی

رنگ آبی طی هفته ی مد در کانون توجه بوده است. از ریمل گرفته تا سایه، متخصصان زیبایی پیش بینی می کنند که رنگ آبی در سال 2023 میدان را در دست می گیرد.

برخی ممکن است در مورد استفاده از رنگ آبی تردید داشته باشند، اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید می توانید از یک ریمل آبی شروع کنند. اگر از ریمل آبی خوشتان آمد، بدون شک خط چشم یا سایه چشم آبی را نیز می پسندید. 

با رنگ آبی می توانید انواع میکاپ ساده، طبیعی و یا غلیظ را تکمیل کنید. فقط کافی است که رنگ مشکی را کنار بگذارید. به طور مثال در سایه چشم اسموکی به جای رنگ مشکی از آبی استفاده کنید. می توانید رنگ های مختلفی مثل لاجوردی، فیروزه ای فسفری و آبی نفتی را امتحان کنید. 

ترندهای میکاپ 2023
ضدآفتاب رنگی

ضدآفتاب رنگی

همانطور که پیشتر گفتیم در راستای مینیمال گرایی، استفاده از محصولات چندکاره ای مثل ضدآفتاب رنگی ترند شده است. پیش بینی می شود که در سال 2023، همه به استفاده از ضدآفتاب های رنگی و کرمپودرهای سبک که پوششی طبیعی دارند، روی می آورند.

البته فاکتور دیگری که در انتخاب ضدآفتاب رنگی اهمیت دارد، صرفه اقتصادی آن است. به دلیل این که به جای خرید کرم پودر و ضد آفتاب، فقط ضدآفتاب رنگی می خرید. 

ترندهای میکاپ 2023
کانسیلر مایع

کانسیلر مایع

پیش بینی می شود در سال 2023 به جای استفاده از کانسلیلرهای قلمی و جامد، استفاده از کانسیلرهای مایع ترند شود. کانسیلرهای مایع برخلاف کانسلیرهای قلمی نمایی خشک به پوست نمی دهند.

از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی دور چشم، لک ها و قسمت های تیره ی صورت نیز می توان استفاده کرد.

توجه داشته باشید که برخی از کانسیلرها برای استفاده روزانه مناسب هستند و پوشش سبکی دارند، در مقابل برخی از آن ها پوشش بالایی دارند و مناسب استفاده روزانه نیستند.

ترندهای میکاپ 2023
میکاپ گرانج

میکاپ گرانج

همانطور که ترندهای دهه 90 میلادی محبوبیت خود را باز یافته اند، میکاپ گرانج نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. در طول هفته مد نیویورک، همه در مورد میکاپ گرانج برخی مدل ها صحبت می کردند.

حتی افراد مبتدی نیز به آسانی می توانند برای خود میکاپ گرانج انجام دهند. بنابراین اگر در کشیدن خط چشم و یا خط لب حرفه ای نیستید، می توانید میکاپ گرانج را امتحان کنید. 

ترندهای میکاپ 2023
ابروهای لیفت شده

ابروهای لیفت شده

پیش بینی می شود که محبوبیت ابروهای لیفت شده در سال 2023 افزایش یابد. ابروهای لیفت شده تغییر زیادی در حالت چهره ایجاد می کنند و از لازمات میکاپ هستند. شما می توانید برای لیفت کردن ابروهای خود از ژل و یا صابون ابرو استفاده کنید.

لیفت کردن ابرو حتی مناسب کسانی است که ابروهای کم پشتی دارند. در واقع با لیفت ابروهای خود به آن ها ظاهری مرتب و ظریف می بخشند و در عین حال توجه را به ابروها جلب می‌کنند.

از دیگر ویژگی های ژل یا صابون این است که ابروها را در جای خود ثابت نگه می دارد. ابروهای پرپشت چهره را جوان تر نشان می دهند.

ترندهای میکاپ 2023
مژه های فر و حجیم

مژه های فر و حجیم

مژه های فر و حجیم نه تنها امسال بلکه همیشه ترند بوده اند. ریمل های موجود در بازار بسیار متنوع هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود ریمل خریداری کنید. برخی از آن ها حجم دهنده و برخی بلندکننده هستند. برخی برندها ریمل های تولید کرده اند که کار بلندکننده و حجم دهنده را به طور همزمان انجام می دهند.

سعی کنید قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید تا مژه های شما نمای مرتب تری به خود بگیرد. اگر قصد رفتن به یک مهمانی طولانی دارید، می توانید برای افزایش ماندگاری ریمل خود از پرایمر نیز استفاده کنید.