ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ : رنگ ها جذابیت زیادی دارند، اما باید یاد بگیریم چطور آن ها را در استایل خود استفاده کنیم. عوامل زیادی مثل: رنگ پوست، آب و هوا، سلیقه بر اینکه چه رنگی برای استایل خود انتخاب کنیم تأثیرگذارند.

بسیاری فکر می کنند استایل مونوکروم همان پوشیدن لباس های سیاه و سفید است.

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید از رنگ مورد علاقه خود در یک استایل مونوکروم و در کمد لباس خود استفاده کنید.

به چه لباس هایی مونوکروم می گویند؟

«مونو» به معنای «یک» و «کرومو» به معنای «نور» است. وقتی این دو کلمه با هم ترکیب می‌شوند، کلمه ی «مونو کرومو» به معنای «یک نور» را به وجود می آورند. بنابراین، لباس های مونوکروم تک رنگ هستند.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

 

مثلا اگر یک شلوار، تاپ و کت مشکی بپوشید، یک استایل مونوکروم ایجاد کرده اید.

به نظر می رسد ست کردن لباس های تک رنگ آسان باشد، در حالی که اصلا این طور نیست؛ به خصوص اگر از رنگ مشکی و رنگ های روشن تر یا رنگ های خنثی و نود استفاده کنید.

اما اگر این کار  را به خوبی انجام دهید، استایل شما خیره کننده و جذاب می شود؛ چراکه استایل مونوکروم ساده، بی نقص و در عین حال باشکوه است. همه ی ما به دنبال داشتن استایلی هستیم که گران قیمت به نظر برسد.

با این حال، ست کردن استایل مونوکروم به این معنا نیست که فقط باید رنگ دلخواه و یا خسته کننده ای مثل آبی بپوشید.

برای افزودن جذابیت به لباس های تک رنگ خود، این نکات را انجام دهید تا جذابیت استایل مونوکروم شما افزایش یابد!

7 نکته برای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

طراحان لباس می گویند برای اینکه استایل شما گران به نظر برسد، یکی از ساده ترین نکات، تسلط بر استایل مونوکروم است. شاید سرتاپا پوشیدن رنگ بژ خیلی راحت به نظر برسد، اما اگر خیلی ساده لباس بپوشید، برای خودتان هم خسته کننده می شود.

1. تناژ پوستی خود را بشناسید

تناژ پوستی شما به طور معمول با رنگ پوست شما متفاوت است. رنگ پوست معمولاً بسته به عوامل زیادی می تواند تغییر کند. به عنوان مثال، اگر در تابستان برنزه شوید، رنگ پوست شما تیره ‌تر می‌شود و در زمستان دوباره روشن می‌شود.

اما تناژ پوستی شما یکسان باقی می ماند، درواقع همان رنگ نامحسوس زیر پوست تان است.

برای مشخص شدن تناژ پوستی خود، مراحل زیر را انجام دهید:

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

  • رنگ پوست خود را تشخیص دهید:رنگ پوست، به میزان رنگدانه های پوست بستگی دارد. پوست اطراف خط فک خود را بررسی کنید که آیا روشن، گندمی، سبزه یا سیاه است.
  • به طور کلی، ۳ تناژ پوستی وجود دارد: گرم (زرد، هلویی و طلایی)، سرد (قرمز، صورتی و مایل به آبی) و خنثی (زیتونی یا ترکیبی از موارد بالا)

هنگامی که تناژ پوستی خود و رنگ‌هایی که به آن می آیند را شناختید، همیشه می‌توانید همان تعداد رنگ را تست و رنگ‌های مناسب را پیدا کنید.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

رنگ هایی مانند آبی، بنفش و سبز زمردی برای تناژ پوستی سرد مناسب است. رنگ هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی و سبز زیتونی برای تناژ پوستی گرم مناسب است. اگر هر دو دسته ی رنگ به شما می آید، تناژ پوستی تان خنثی است.

2. رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید

رنگی که به تناژ پوستی تان می آید را انتخاب کنید.

می توانید لباس های دیگر خود را، به رنگی هم خانواده ی رنگ مورد علاقه ی خود بخرید؛ برای مثال رنگی از خانواده ی رنگ های مشکی، قهوه ای، آبی یا قرمز.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

 

به یاد داشته باشید که رنگ ها سایه های مختلفی دارند، بنابراین می توانید آنها را بر اساس شباهت هایشان گروه بندی کنید، زیرا به خوبی با یکدیگر ست می شوند.

در ست کردن یک رنگ خاص ماهر شوید. به عنوان مثال، اگر تناژ پوستی سردی دارید، می‌توانید لباس هایی به رنگ صورتی پاستیلی انتخاب کنید یا اگر  تناژ پوستی خنثی دارید، می‌توانید لباس‌های رنگ خنثی یا نود را انتخاب کنید. رنگ های هم خانواده ی رنگ مشکی هم برای تمامی تناژهای پوستی مناسب است.

هنگامی که بر یک رنگ مسلط شدید، می توانید رنگ های دیگر را نیز با آن ترکیب کنید.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

3. رنگ های مختلف را امتحان کنید

هنگام لباس پوشیدن، یک رنگ را انتخاب کنید و همانطور که آن را در آینه بررسی می کنید، کم کم لباس های دیگر را با آن ست کنید. در حین انجام این کار، با انتخاب رنگ های هم خانواده، آن را جذاب تر کنید.

این موضوع به شما امکان ست کردن و ایجاد تعادل در استایل تان را می دهد.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

4. پارچه های مختلف را با هم ست کنید

اگر می‌خواهید ظاهری جذاب داشته باشید، از پارچه ‌های مختلف استفاده کنید! مثلا یک شلوار جین را با یک تاپ بافتنی یا شلوار چرمی را با تاپ پارچه ابریشمی ست کنید. این موضوع را درمورد کیف و کفش خود نیز انجام دهید. دقت کنید که چکمه های چرم یا جیر یا کفش های براق با لباسی که می خواهید بپوشید چطور ست می شوند.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

5. لباس های با طرح خاص بپوشید

اگر می‌خواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید، باید لباس‌هایی بخرید که دارای طرح های مختلف و خاص هستند.

شلوارهای چهارخانه، تاپ های گلدار، کت های کتان شطرنجی و طرح های پلنگی هرگز از مد نمی افتند!

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

6. تعادل ایجاد کنید                                              

خوشتیپ و جذاب به نظر رسیدن یعنی تعادل برقرار کردن!

آیا تاکنون این موضوع برای شما پیش آمده که با پوشیدن بعضی لباس ها چاق به نظر برسید؟  یکی از اشتباهاتی که افراد هنگام پوشیدن لباس‌های مونوکروم یا تک رنگ مرتکب می شوند این است که با انتخاب های اشتباه در رنگ ها غرق می شوند.

فرض کنید خانمی را دیده اید که با شلوار زاپ دار سفید، چکمه‌های بالای زانو، یک کت سفید بلند، یک کیف دستی بزرگ سفید، یک کلاه آفتابی سفید بزرگ، یک عینک آفتابی سفید، و یک تاپ سفید پوشیده است. در چنین حالتی شاید با استایل خود توجه دیگران را به خود جلب کند، اما در واقع خود را در رنگ سفید غرق کرده است.

تعادل تنها با شناخت تناژ پوستی و انتخاب رنگ مناسب به دست نمی آید، بلکه باید به سبک لباس پوشیدن نیز نیز توجه کرد.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

7. نقاط مناسب بدن خود را برجسته کنید

هر خانم با اعتماد به نفسی، یکی از بخشی های بدنش را بیشتر دوست دارد. مثلا کسیکه پاهای بلندی دارد، همیشه شلوارهای می پوشد که پاهای بلندش کاملا مشخص باشد.

اگر برآمدگی های بدن خود را دوست  دارید، لباس های تنگ بپوشید یا برای جذاب تر نشان دادن کمرتان، از یک کمربند استفاده کنید.

ترفندهای ست کردن لباس های مونوکروم یا تک رنگ

 

هنگام پوشیدن لباس های هم خانواده های یک رنگ، باید به میزان تیره یا روشن بودن هر بخش توجه کنید.

رنگ‌های روشن از رنگ‌های تیره‌تر توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید روی یک بخش از بدن بیشتر تاکید کنید، در آن قسمت رنگ روشن‌تری بپوشید. برعکس، اگر می‌خواهید یک ناحیه جلب توجه نکند، در آن قسمت رنگ تیره‌تری بپوشید. به عنوان مثال، پوشیدن شلوار تیره تر و تاپ روشن تر توجه دیگران را به بالا تنه جلب می کند.

توجه داشته باشید که ناحیه ای از بدن که در آن دو رنگ از هم جدا می شوند نیز توجه زیادی را به خود جلب می کند، به خصوص اگر کمر نازک و باسن پهنی دارید. مثلا، اگر یک بلوز سفید را در یک شلوار مشکی بگذارید، توجه را به کمر خود جلب خواهید کرد.

برای جلوگیری از این موضوع رنگ های نزدیک به هم بپوشید.

اگر شکم بزرگی دارید، بهترین محل برای تغییر رنگ لباس تان زیر شکم و باسن است.

در واقع، پوشیدن چندین لایه پارچه ‌های متنوع با یک رنگ، به لباس عمق و بعد می‌دهد و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد تا قسمت‌های خاصی از بدنتان را بیشتر یا کمتر نشان دهید. لباس‌های مونوکروم یا تک رنگ نیز ظاهر شما را بی نقص و گران جلوه می دهند.

با هر سبک و فرم بدن، استایل مونوکروم همیشه شما را خوشتیپ تر نشان می دهد. پس حتما آن را امتحان کنید.