تاریخچه برند نیوبالانس : شرکت نیوبالانس New Balance بیش از 110 سال تجربه در تولید کفش های ورزشی های پیشرفته دارد و مد و راحتی را با  یکدیگر ترکیب کرده است.
این برند با نام New Balance Arch Support Company توسط ویلیام جی رایلی William J. Riley، یک مهاجر انگلیسی ساکن بوستون آمریکا، تأسیس شد. ویلیام در خانه ی خود باغچه ای داشت و تعدادی مرغ در آن نگهداری می کرد.

تعادل مرغ ها هنگام راه رفتن برای او جالب بود. به همین دلیل ایده‌ای برای ایجاد تکیه‌گاه‌های قوسی با سه نقطه حمایتی به ذهنش رسید.

ویلیام جی رایلی William J. Riley
ویلیام جی رایلی William J. Riley


در سال 1927، رایلی فروشنده ای به نام آرتور هال Arthur Hall استخدام کرد که در سال 1934 با او شریک شد. تقریباً 28 سال از شروع کار این برند می گذشت و نیوبالانس New Balance هنوز یک کفش هم نفروخته بود.

در ابتدا، آنها بر فروش ساپورت های مخصوص قوس تمرکز کردند و کفش هایشان را به افرادی می فروختند که مجبور بودند مدت طولانی سرپا بایستند.
هال در سال 1956 شرکت New Balance Arch Support را به دخترش النور Eleanor و همسرش پائول کید Paul Kidd فروخت و آن ها تولید کفش های نیوبالانس New Balance را آغاز کردند.

النور Eleanor و همسرش پائول کید Paul Kidd
النور Eleanor و همسرش پائول کید Paul Kidd

ساپورت قوس نیوبالانس تا سال 1960 درمیان ورزشکاران نوپا بسیار محبوب بود و استفاده ی آن ها از ساپورت قوس، الهام بخش تولید اولین کفش های ورزشی نیوبالانس به نام ترک‌استر Trackster بود.

آغاز تولید کفش نیوبالانس و شکوفایی آن

در واقع ورزشکاران جوان به النور و پل مراجعه می کردند و به آن ها کفش کتانی سفارش می دادند. این سفارش ها به تولید کفش Trackster انجامید و در ابتدا کید آن ها را در خانه تولید می کرد.
Trackster اولین کفش رانینگ با کفی موج دار بود. این کفش ورزشی در عرض های متنوع برای استفاده ی همه ورزشکاران تولید شد.
با وجود اینکه این کفش ورزشی کیفیت خیلی خوبی داشت اما تولیدات شرکت نیوبالنس هنوز وارد بازار اصلی کفش های ورزشی نشده بود، تا اینکه رئیس فعلی برند، جیم دیویس Jim Davis، در سال 1972 و در روز ماراتن بوستون، از آن ها کفش خرید.

جیم دیویس Jim Davis
جیم دیویس Jim Davis

در آن زمان، بوستون به کانون کفش های رانینگ تبدیل شد که در دهه 70 در کل آمریکا رایج شده بودند. در ابتدا، این موضوع به عنوان یک دوران گذرا در نظر گرفته می شد، اما دویدن در اواخر دهه 80 بین مردم بیشتر رواج پیدا کرد و شرکت New Balance هر ساله از این فرصت برای افزایش حجم تولیدات خود استفاده می کرد.
با وجود اینکه آنها اکنون در مقیاس عظیمی کفش های ورزشی تولید می کنند، اما جیم دیویس با ارائه کفش های ورزشی New Balance در عرض های مختلف، روال شرکت را حفظ کرده است.
نیو بالانس New Balance به‌جای نام‌گذاری کفش‌های خود، از اعداد منحصربه‌فردی استفاده می کرد که نشان‌دهنده نوع کفش، فعالیتی که برای آن طراحی شده است و میزان استحکام آن ها است.

مدل 320 نیوبالانس New Balance 320
مدل 320 نیوبالانس New Balance 320

معرفی برند نیوبالانس

سال 1976 به لطف مدل 320 نیوبالانس New Balance 320 این شرکت تولید انبوه و جهانی محصولات خود را آغاز کرد. مجله ی Runner’s World مدل 320 نیوبالانسNew Balance 320، با لوگوی معروف «N» را به عنوان کفش رانینگ شماره یک بازار انتخاب کرد و آن را یک «کفش ورزشی عالی برای دویدن» و مناسب «دونده های المپیک» معرفی کرد.
مدل 320 نیوبالانس از دو لایه بالشتک زیره ضخیم Softee، رویه نایلونی تقویت شده با چرم، قالب پلاستیکی‌ برای حداکثر ضربه گیری و پایداری جانبی و یک پد تاندون آشیل برای محافظت بیشتر ساخته شده است.

مدل 574 نیوبالانس و لباس ورزشی بادگیر گورتکس
مدل 574 نیوبالانس و لباس ورزشی بادگیر گورتکس


در دهه 80، شرکت نیوبالانس تولیدات خود را با کفش های مخصوص پیاده روی و لباس ورزشی بادگیر گورتکس گسترش داد و همچنین بهترین مدل کفش ورزشی خود به نام مدل 574 نیوبالانس را وارد بازار کرد.
در سال 1988، مدل 574 به عنوان یک کفش رانینگ برای راحتی بیشتر طراحی شد و محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد. مدل 574 نیوبالانس با طراحی بی نقص و سادگی چشم گیر، به راحتی قابل تشخیص است.

مدل محبوب و معروف کفش باراک اوباما

مدل ۹۹۰ نیوبالانس برای باراک اوباما طراحی شده است
مدل ۹۹۰ نیوبالانس برای باراک اوباما طراحی شده است

از دهه 1990، نیوبالانس همچنان یک نام شناخته شده در مسابقات دو، خیابان ها و حتی کمپین های انتخاباتی است. بیل کلینتون رئیس جمهور وقت ایالات متحده هر روز کتانی‌ مدل 1500 نیوبالانس را برای ورزش و پیاده‌روی می‌پوشید و مدل 990 نیو بالانس در سال 2012 برای باراک اوباما طراحی شد.

شرکت نیوبالانس در ادامه نوآوری کفش‌های رانینگ، فناوری Fresh Foam را در سال 2014 عرضه کرد که مجهز به یک سیستم ضربه گیر جدید برای پایداری و با کارایی بیشتر است.

محبوبیت شرکت نیوبالانس در سال 2020 بین مردم بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و مدل 524 و 327 نیوبالانس انتخاب هایی عالی برای استایل های محتلف در تمام طول سال هستند.

فروشگاه اینترنتی پارامُد محصولات اورجینال و های کپی برند نیوبالانس را با مناسب ترین قیمت موجود کرده که می توانید آن ها را در وب سایت ما مشاهده نمایید.